Henriette Marqvorsen enstemmigt valgt, og takkede for valget, og konstaterede at indkaldelsen var sket ifølge vedtægterne.
Maria Berner og AnneMarie Hansen blev enstemmigt valgt.
Beretningen blev enstemmigt godkendt.
Regnskabet blev enstemmigt godkendt.
Ingen forslag modtaget.
Morten Birksø blev enstemmigt valgt
Henriette Marqvorsen blev enstemmigt valgt.
Henriette Bødewadt blev enstemmigt valgt.
Opstillet: Maria Berner og Kirsten Christoffersen.
Maria Berner fik 8 stemmer og Kirsten Christoffersen fik 2 stemmer.
Valgt som 1. suppleant blev Maria Berner og som 2. suppleant blev valgt Kirsten Christoffersen.
Christina Larsen blev valgt enstemmigt.
Per Erik Svendsen blev valgt enstemmigt.
Morten Birksø blev valgt enstemmigt.
Klubben takkede Tina Damkjær for hendes store arbejde som BRK i Kreds 41. Tina Damkjær desværre valgt at stoppe som BRK.
Der blev delt pokal ud for årets bedste sporhund. Tina Damkjær og Veiko fik pokalen.
Tina Damkjær opfordrede til at alle medlemmer tager prøveleder kursus, således klubben ikke står i en situation, hvor vi kommer til at mangle prøveleder til afholdelse af prøve.
Tina Damkjær forespurgte på hvilke arrangementer såsom IGP3 DM osv., som kredsen havde sponsoreret. Vagn oplyste om at der havde været mange aflysninger i år pga af corona, men at vi havde sponsoreret 3 arrangementer.
Tina Damkjær foreslog at man prioriteret at støtte sporarrangementerne, da mange af de andre arrangementer altid havde rigeligt med støtte, men at sporarrangementerne tit havde svært ved at skaffe nok sponsorater.
Tina Damkjær forespurgte på mere information vedr. det nye klubhus. Informationen vedr. det nye klubhus er givet til medlemmerne mundligt på forespørgsel, og på de enkelte hold når der har været træning. Der har ikke været så meget nyt, da der stadigvæk ventes på godkendelse fra kommunen.
Henriette Marqvorsen informeret om at vi påbegynder at etablere venskabsklub med kreds 15 i Nakskov.
Henriette Marqvorsen forespurgte om ideer/ønsker fra medlemmerne. Maintrail, nosework, fællesarrangementer, legebeløningshold, natløb mv blev nævnt. Henriette Marqvorsen har noteret alle ideer/ønsker, og disse vil blive drøftet på kommende bestyrelsesmøder.
Dirigenten gav ordet til formanden som sluttede med at takke for god ro og orden.
Referent: Dirigent:
Alette Høy Henriette Marqvorsen
Så gik endnu et år i vores lille kreds og hvilket år!!!
Lad mig starte med det positive. Ved vores forårsindskrivning fik vi 61 medlemmer og til efterårsindskrivningen kom der yderligere 30. Dog skal det bemærkes at da vi måtte lukke ned pgr.a Coronaen, gav vi tilbud om at de medlemmer der havde betalt træningskontingent til forårssæsonen og ikke fik det fulde udbytte, kunne komme igen til efterårssæsonen uden beregning. For hele 2020 har vi haft 91 medlemmer fordelt på 29 mænd og 62 kvinder.
Coronaen - ja det var, og er stadig, noget af en udfordring. Vi fik dog afviklet en prøve som "Drive in", hvilket gik rigtig godt. Jeg syntes at vi har håndteret de forskellige restriktioner og andre udfordringer vi har haft i forbindelse med Coronaen meget godt.
Men udover dette har vi været rigtig hårdt ramt af andre negative begivenheder.
Det startede med at vi havde 2 indbrud omkring 1. april med få dages mellemrum hvor vi fik smadret en rude og bla. vores pistoler blev stjålet.
Den 20. april kom så den helt store katastrofe idet vores klubhus blev brændt af. Alt inventar gik tabt, heriblandt referater tilbage fra kredsens start. Ufattelig sørgeligt.
Den erstatning vi fik tilbudt af forsikrings selskabet var helt ude i skoven så vi engagerede en uafhængig forsikringsagent på foranledning af formanden for fodboldklubben. Vi kontaktede også tømrermester Peter Høy som skaffede os en bygningskonstruktør til en yderst fordelagtig pris. Disse 3 herrer har så formået at få forsikringssummen hævet med næsten 200 % i forhold til det første udspil fra forsikringen! Det er da rigtig godt gået.
Peter Høy og bygningskonstruktør Brian Jørgensen har efterfølgende udarbejdet tegninger til et nyt klubhus og har indhentet div. håndværkertilbud. Alt ligger i skrivende til godkendelse hos kommunen hvor det har ligget et pænt stykke tid.
Vi har fået stillet en pavillon til rådighed som forsikringsselskabet har betalt udgifterne til, men kun til udgangen af april 2021, herefter overtager vi selv udgiften.
I 2020 har vi været 9 trænere, heraf 3 certificerede, 2 trænerføl, 1 figurant og 1 uddannet prøveleder. I starten af i år har vi fået yderligere 3 uddannede prøveledere.
Denne beretning skal jo i princippet omhandle året 2020, så jeg vil slutte med at takke alle vores trænere og figurant, vores BRK'er og bestyrelsen for det kæmpe arbejde I alle har udført under særdeles vanskelige omstændigheder.
Og ikke mindst en stor tak til alle vores medlemmer for jeres forståelse for vores lidt vanskelige situation - uden jer havde vi jo ikke nogen kreds.
Morten Birksø
Foråret 2021
27. oktober 2024
© 2025 Schæferhundeklubben Kreds 41
Ved Kohaven 3A. All rights reserved.