Referat af Generalforsamling i Schæferhundeklubben Kreds 41 7. februar 2018.
Dagsorden:
1.
Valg af Dirigent.
Henriette Medom Marqvorsen blev enstemmigt valgt, og takkede for valget, og konstaterede at indkaldelsen var sket ifølge vedtægterne.
2.
Valg af stemmetællere.
Peter Svendsen og Maria Berner blev enstemmigt valgt.
3.
Formandens beretning.
Beretningen blev enstemmigt godkendt.
4.
Kasserens forelæggelse af revideret regnskab til godkendelse og meddelelse om ansvarsfrihed.
Enstemmigt godkendt.
5.
Indkomne forslag.
1) At vi – Schæferhundeklubben kreds 41- årligt yder et økonomisk bidrag til den kreds der arrangere og afholder Schæferhundeklubben for Danmarks SPH2 Danmarksmesterskab
2 stemte for og 10 imod. Forslaget blev ikke vedtaget.
2) At vi – Schæferhundeklubben kreds 41 – årligt yder økonomisk bidrag til den kreds, der arrangere og afholder Dansk Kennel Klubs IPO/SPH 2 Danmarksmesterskab
1 stemte for og 11 imod. Forslaget blev ikke vedtaget.
6.
Valg af næstformand.
Bettina Skafsgaard blev enstemmigt valgt.
7.
Valg af kredskasser.
Vagn Hansen blev enstemmigt valgt.
8.
Valg af kredssekretær.
Alette Høy blev enstemmigt valgt.
9.
Valg af to bestyrelsessuppleanter.
Opstillet Kiss Vognsvend, Tina Jersie og Kirsten Christoffersen.
Tina Jersie fik 11 stemmer, Kiss Vognsvend fik 9 stemmer og Kirsten Christoffersen fik 4 stemmer.
Valgt som 1. suppleant Tina Jersie og som 2. suppleant blev valgt Kiss Vognsvend.
10.
Valg af revisor for 1 år.
Margit Meisner blev valgt enstemmigt.
11.
Valg af revisorsuppleant for 1 år.
Christina Larsen valgt enstemmigt.
12.
Valg af 2 kredsrepræsentanter.
Morten Birksø og Tina Jersie blev valgt enstemmigt.
13.
Eventuelt.
Tina Jersie savnede referater fra bestyrelsesmøder på hjemmeside. Morten har lovet at ligge referater op på hjemmeside fremadrettet.
Vagn efterlyste at sodavandsdåser købt i klubben blev leveret retur pga. panten, da disse pt forsvinder. Der blev forslået af Maria Berner evt. at sætte prisen op på sodavand og øl, således at klubben kunne være ligeglad med panten.
Tina Jersie takkede bestyrelsen for deres arbejde. Specielt med henblik på den gode promotion af klubben som var sket ved blandt andet avisartikler mv.
Henriette Medom Marqvorsen fortalte om det kredsudvalg for Schæferhundeklubben Danmark som hun sidder i, at her har hun nævnt alle de gode tiltag som Kreds 41 gør for at fastholde og hente ny medlemmer. F.eks. hvalpeholdets ideer og planlægning mv.
Dirigenten sluttede med at takke for god ro og orden.
Referent: Dirigent:
Alette Høy Henriette Medom Marqvorsen
Formandens beretning.
Så er endnu et år gået i vores kreds og det har været et meget positivt år syntes jeg.
Vi fik ved efterårs sæsonens indskrivning hele 24 nye medlemmer på selve dagen og lidt flere kom til hen ad vejen og vi prøvede ved den lejlighed at lave et "Åbent hus" arrangement hvilket forløb rigtig godt med rigtig mange besøgende. Også forårs sæsonens indskrivning og "Åbent hus" gik rigtig godt og vi fik 23 nye medlemmer på de forskellige hold, flere har meldt sig på mere end 1 hold. Her og nu har vi 60 aktive og 20 passive medlemmer af vores kreds, heraf er 26 også medlemmer af "Hovedklubben". Det syntes jeg er ret godt af en såkaldt "lille" kreds. Jeg vil selvfølgelig byde alle, både de nye og "gamle" medlemmer hjertelig velkommen og håber at I vil trives i vores kreds.
Jeg håber på at vi kan få tilslutning til fortsat at holde "Åbent hus" i forbindelse med vores indskrivninger. I forbindelse med "Åbent hus", vil jeg her gerne takke "Falster Hundeudstyr" v./Mona & Niels Weiss, for at støtte op om vores arrangement og stille med en bod - tusind tak for det. Også stor tak til de øvrige som bar - det var ikke blevet en succes uden jer! Samtidig vil jeg også takke vore andre sponsorer for deres støtte til vores kreds. Senest er firmaet "Tække og tømmermester Peter Høy ApS" trådt til med sponsorering af beklædning til vores trænere, tusind tak for det.
Vores BRK'er, Tina Jersie, har i løbet af året arrangeret 4 prøver, hvor der var ret god tilslutning og rigtig god afvikling, som sædvanlig - tusind tak Tina.
Jeg besværede mig lidt over den manglende opbakning til vores sociale arrangementer i 2016, men jeg skal da love for at mine ord blev gjort til skamme, idet vi havde 24 deltagere til vores kredsfest i 2017. En rigtig dejlig fest hvor vi også uddelte pokaler til kredsmestrene og kammeratskabspokalen. Tak til Lars for fremstilling af de flotte pokaler og stor tak til festudvalget, Kiss & Vagn, for et virkelig godt arrangement.
Der har været en lille udskiftning i vores træner stab. Janne Wærum har ønsket at stoppe som rallytræner, her er Tina Skovgaard trådt ind i stedet. Christina Larsen har ønsket at stoppe som sportræner og her har vi så fået Kiss Vognsvend i stedet. På hvalpe- og familiehundeholdet har vi fået en ny træner, Hanne Nielsen, som meget engageret træner. Velkommen til jer alle i jeres nye gerning. Vi har i skrivende stund en trænerstab på 11 trænere + 2 figuranter, heraf er 5 trænere certificerede af Schæferhundeklubben for Danmark.
Hvad skal der så ske i løbet af det kommende år?
Vi skal have lagt fliser fra stien ind til og rundt om vores klubhus. Dette er yderst tiltrængt! Vi har fået tilbud fra Vagn Roerholt om at han vil være tovholder for dette, men vi skal nok have nogle flere til at hjælpe når vi skal i gang med dette arbejde.
Vi har også søgt kommunen om at få mere lys på træningsbanen.
Vores altid ihærdige BRK'er har allerede tilrettelagt årets prøver. Tilmelding til disse foregår via "Caniva".
Vi skal også have flere remedier i hvalpegården, bla. en fast tunnel under en lille høj. Vi har allerede fået en bevægelig "balancebro", som er fremstillet af Søren Petersen - tusind tak for det.
Og der skal nok dukke andre ting op vi skal have gang i.
Til slut vil jeg takke bestyrelsen og alle trænere og figuranter for den enorme indsats i har gjort og selvfølgelig kæmpe tak til alle medlemmerne - uden jer kunne intet lade sig gøre.
Jeg håber vi alle får et rigtig godt hundeår i 2018.